lørdag 21. mars 2020

Lenge siden sist

Hei bloggen, nå er det flere år siden jeg blogget sist gang, og mye har hendt siden det. I dag fikk jeg lyst til å blogge igjen, så vi får se hva for noe spennende jeg har å by på i dag. :)

Bilderesultater for nasa h&m                        Bilderesultater for nasa h&m


Bilderesultater for nasa h&m

Denne uke har hvert en spennende uke i historien. Et virus så kaldt korona har erobret verden. Eller det vil si det er blitt igangsatt flere tiltak for å bli kvitt dette viruset, som sprer seg raskt og som i verste fall kan føre til dødsfall. Dette krever at befolkningen holder seg hjemme mest mulig. Gå bare i butikker dersom du er frisk og det er helt nødvendig. Denne tiden vil bli annerledes for mange, flere mennesker må gå ut i permisjon. Folk hamstrer mat... Folk må bli hjemme fra skole, jobb og fritidsaktiviteter. Folk får ikke lov til å være på hytta. Pårørende får ikke lov til å besøke eldre på sykehjem, med mindre pasienten er i ferd med å dø. Store arrangementer avlyses. Dette er felles for ja, så og si hele jordkloden.

Dagen før det hele startet hadde jeg tenkt til å gå på byens kjøpesenter, nettopp for å kjøpe noen klær. Dette i og med at jeg hadde hatt bursdag og fått noe å handle for. Det var veldig rart å gå i butikker den dagen. Det var nesten ingen folk der. Jeg hadde allerede dagen før prøvd noen klær, men det føltes så rart å gå i butikken da... at jeg nesten måtte droppe det. Tenk om noen jeg møtte på hadde koronavirus? Du tar ingen sjanser da! Derfor ventet jeg med det. Jeg hadde nemlig funnet en veldig fin nasa- genser på h&m. Og en fin kjole. I tillegg til at jeg hadde tenkt til kjøpe to nye bukser, siden det er noe jeg trenger. Jeg skal nok få kjøpt det etter verdt. Det er i disse tider ekstra viktig å vaske seg på hendene. Det er heller ikke lurt å gå ut når du er litt forkjølet, på grunn av dråpesmitte.


Vasker du hendene i kaldt eller varmt vann? Og har du noensinne undret deg over hva som virker best mot bakterier? (Illustrasjonsfoto: Alexander Raths / Shutterstock / NTB scanpix)

Bilderesultater for coronavirus

Bilderesultater for coronavirus

Vaske bort korona- virus. Ikke ta deg i fjeset. Vask hender. Viktig med god hygiene. Husk, husk, husk og gjør....!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar