torsdag 2. april 2015

Gatekunst

Hei, for noen dager siden var mamma og jeg i Oslo. Der gjorde vi  masse gøy og jeg fikk mange ideer til å bli kreativ. Vi tok bussen bort og når vi kom ditt var det første vi gjorde å sjekke inn bagasjen vår på et hotellrom, videre dro vi ut for å shoope. Vi så både i dyre og billige butikker. Det var gøy å se i de dyre butikkene på grunn av den gode kvaliteten, i tillegg  er det ingen tvil om at de ser  mye finerer ut. På den andre siden, var det mye likt i butikkene med middel prisklasse også de butikkene vi ofte kaller for billigbutikker, for å sammenligne. Det jeg kjøpte får dere kanskje se litt senere avhengig av hva jeg rekker å blogge om ;) Vi spiste også litt der borte, og her kommer noen bilder av gatekunsten i hovedstaten. Det var veldig kult å se egentlig, se på alle de fargene, gjør ikke dette deg glad? Det er i alle fall masse forskjellig rart. Dette ligger bak et hjørne på Grünerløkka i Oslo. Bare slå deg ned og se du, kanskje du vil elske det?

Ofte blir det dere nå vil få se kalt for "street art", også i Norge, men det er jo akkurat det samme som gatekunst går jeg ut i fra.

Troll, monster, romvesen, fantasifigurer? Slik er kunst! ;)

 Dette er rester fra plakater som er revet ned og oppå en murvegg blir dette skikkelig stilig.

 Imsdal vannflaske og salat med reker, egg, tomater, salat, tomat og dressing ;) Det var deilig det :)



Vi gikk også forbi mathallen, men  fant fort ut at der er det stengt på mandager. Derfor braste vi ikke inn dit heller. Det gjorde meg ingen ting, at jeg ikke fikk sett det akkurat i dag. Vi gjorde nemlig så utrolig mye annet.

Dette var vel den fineste gatekunsten vi så!!!! Rett og slett sykt! Ta gjerne turen bort dit selv, da venter det deg enda flere spennende overraskelser <3

Ha en fin skjærtorsdag alle sammen, noen som husker hva som hendte på denne dagen for mange hundre år siden?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar