fredag 8. november 2013

Snøkrystaller

Nå har jeg tenk å vise dere ukas prosjekt, nemlig snøkrystaller. Her jeg bor har det ikke kommet snø ennå. Og det er det sikkert mange som er glad for, men, jeg liker snø jeg. Det er så deilig når den første snøen faller og den lyser opp alle de mørke kveldene. Spesielt snøfnuggene er fascinerende, har du sett det fine mønsteret. Det jeg ikke liker med vinteren er at det blir veldig kalt, men snøen har jeg ikke noe imot. Dette er også et tegn på at det snart er jul. Jeg elsker jul.

 
Vell, dette bildet kunne se  litt bedre ut. Det ser mye finere  ut i virkeligheten. Bare tenk hvis solen skulle skinne på denne i vinduskarmen.


Dette trenger du...

papp plate,
hobby kniv,
maling,
pensel,
saks,
nål
trå,
blyant.


 1. Først finner du et bilde av et snøfnugg på nettet og printer det ut.

2. Så klipper du ut snøfnugget sånn at det blir en mal og tegner rundt på en middels tjukk papp plate.

3. Etter dette bruker du hobbykniven til å skjære rundt det du har tegnet. Det er dette som tar lengst tid, og det kreves at du har litt muskler.

4. Når du har fått løs formen, bruker du maling, jeg brukte akrylmaling og tar et godt lag over hele formen.

5. Jeg venter ikke til malingen har tørket (malingen blir også brukt som lim), deretter strør jeg på et lag med sukker på begge sidene.

6.Det siste du trenger å gjøre er å tre inn en nål der det passer. Gjerne bruk noe for å banke inn nåla med, jeg brukte en teiprull. Også knyter du tråen som om det skulle hvert juletrepynt.


 
 
 
7.Så her  har du et fiks ferdig resultat, det kan være perfekt julegave, pynt som kan henge i vinduet, på juletreet og så videre. Hvis du har lyst så går det sikkert an å male sånne i andre farger også. ;)
 
Håper dere likte innlegget mitt, nå kan dere ønske vinteren velkommen inn <3 <3 <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar