søndag 6. april 2014

Generalkonferanse

Hei, i dag er det generalkonferanse og det vet du kanskje ikke helt hva er. Om du ikke kjenner meg så godt kan jeg fortelle deg at jeg er kristen, jeg er medlem av Jesu Kristi Kirke av sistedagers hellige. Vi blir ofte kalt for det engelske ordet  Latter day Saints (lds)  direkte oversatt siste dagers hellige eller mormonere. Vanligvis er det kirke på søndager fra 11-14:00, men i dag er det annerledes. Det er nemlig generalkonferanse og om vi er heldige så får vi høre på profeten. Det høres kanskje litt rart ut, men vi har faktisk en levende profet i dag. Han heter Tomas S. Monson og bor i Amerika. Jeg føler at det er litt merkelig å fortelle om dette, de er jo alle 70-80 år. Hvordan kan de bety så mye for en 18 åring? Det tar litt tid å forstå alt de sier, jeg brukte for eksempel mange år på å virkelig forstå og vite hva de egentlig pratet om. Det er kvinner og menn med forskjellige kall på jorden i dag som snakker. Du tenker nok at dette her bare er helt sprøtt, men hvordan kan du si det når du ikke en gang har hørt dem tale?
 Henry B. Eyring, Tomas S. Monson og  Dieter F Uchtdorf  Vi har også 12 apostler og det er vanlig å omtale alle disse som profeter, seere og åpenbarere.

 Detter er tabernakelkoret, bilde er funnet på nettet. I dag var det et unge voksne kor som sang, det vil si dem på min alder helt opp til 30 års alderen. Det er ikke dem over på bildet ;).

Har du peiling på hvem dette er,  det er nemlig David Archuleta. Jeg er ganske sikker på at han kom på tredje plass i "Americana`s got talent". Og ja han er mormoner. Om du har noen mormoner venner så skal du vite at dette er en veldig stor begivenhet. Slike konferanser holdes cirka to ganger hvert år. Det er litt vanskelig i lengden å følge med, men om du virkelig lytter og anstrenger deg for å få noe ut av talene vil du finne mange skjulte skatter og visdomsord.  Det har i alle fall jeg erfart ;)

I dag begynte jeg faktisk å skrive litt på historien om mitt liv... Merkelig ikke sant, plutselig bare strømmer alle ordene ned på tastaturet.  Det er en utrolig deilig følelse, hva kan denne rare følelsen være tro?? Jeg vet det, men vet du ?
Kommenter gjerne hva du tror denne følelsen er under i kommentarfeltet, da blir jeg veldig glad. ;)

For mer informasjon om kirken sjekk gjerne ut: www.lds.org, eller du kan stille spørsmål på bloggen. Om du søker på nettet er det veldig viktig som alt annet å være kildekritisk, for å si det klart så står det utrolig mye rart om kirken som ikke er sant på nettet.

                                Ha en fin søndag om det du gjør er kjedelig eller ikke ;)

2 kommentarer:

  1. Det har virkelig vært en fantastisk lærerik generalkonferanse!! Hvis det er en ting som virkelig er verdt her i livet, så er det å studere de prinsippene og læredommene vi kan lære om på disse konferansene <3 Budskap om kjærlighet, takknemlighet, tjeneste som legger grunnlaget for nøkkelen til evig lykke i livet <3

    SvarSlett
  2. Det er så sant min venn, Hanna H;)

    SvarSlett