torsdag 3. april 2014

Nest siste dag!

I dag har vi altså hatt prosjektdag. Vi reiste litt tilbake til de aktuelle stedene, samtidig som vi begynte litt på oppgava vi skulle skrive.


 Bilde av en katt, tatt i farten.


 Dette er typisk for Tyskland, derfor ønsket jeg så gjerne å kjøpe en sånn. Den smakte nesten som svære saltstenger spesielt på grunn av de salte kulene, men tok du bort dem var den veldig god.


Vi fant fort ut at Tyskere hadde andre drikke-vaner enn oss. I Tyskland er det lov å kjøpe alkohol når du er 16 år. Vi fikk utdelt en i klassen vi skulle gå litt sammen med og hun jeg fikk var tydeligvis en av de som best likte festing og sånne ting (festing med alkohol). Vi snakket litt først før de plutselig begynte å løpe til butikken og der skulle de selvfølgelig kjøpe øl. Det var akkurat etter at de ble ferdige på skolen. Det er litt annet i Norge, det er blant annet 18 års grense for kjøp av alkohol. I tillegg tror jeg det er mer vanlig å drikke kun i helgene, eller når du er på fest. Nordmenn drikker heller ganske mye når de først drikker. Under ser du tyskere praktisere drikkeleker. Jeg ble egentlig ikke særlig overasket fordi lærere hadde advart oss på forhånd. Og selvfølgelig var det ikke alle som gjorde det. Det som holdte på med dette røyket også, det var i alle fall ikke snakk om hasj og dop. De har heller ikke snus i Tyskland, men det er det mange i Norge som bruker. Det var noen andre som ikke drakk der også og jeg var mest med dem ;)





 Var ikke dette ordentlig vakkert?


 Dette synes jeg var litt kult da, det var inne på mac (sminkebutikk ;))


  
                                                       I morgen reiser vi hjem til Norge <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar