tirsdag 27. august 2013

Intervalltrening

Hei, nå har jeg akkurat prøvd ut en intervalløkt på mølla. I morgen skal vi ha egentrening i gymtimen, og jeg tenkte jeg måtte teste ut det jeg hadde planlagt. Oppgaven var at vi skulle finne på et opplegg selv hvor temaet var utholdenhet. I morgen kommer jeg til å gjøre akkurat det samme som i dag bare at da må jeg gjøre det ute. Vi har 50 minutter til rådighet og det skulle inneholde oppvarming, hoveddel og litt tøying til slutt.

Her er øktplanen min for i morgen:


 
Tid
Hva
Hvorfor
Resultat
Oppvarming
10 minutter
Jogge ute
Bli varm i kroppen, få hjerte til å slå, pulsen opp.
 
Hoveddel
30 minutter
Intervalltrening: 4 minutter rask løping
3 minutter rolig gange (4x)
2 min nedtrapping.
 
Bedrer kondisjonen og øker utholdenheten.
 
Avslutting
10 minutter
Tøye ut
Øke bevegeligheten, redusere faren for skader.
 

I dag gjorde jeg også noen mageøvelser sånn at det ble en time.

Ha en fin dag alle sammen :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar