søndag 1. desember 2013

Det er første desember i dag...

Da var det første desember og advendt. Vi har tent et lys og pakket opp kalendergave. Det er nå vi skal se frem til mye glede og latter, selv om det kanskje ikke er det alle gjør. Jeg synes synd på de som sitter alene i julen, de som sliter med ensomhet. Tenk da må julen være forferdelig, det er kanskje ikke så lett for disse menneskene i denne tiden men jeg krysser fingrene og håper at også de vill få en fin jul. Og kanskje at det som ikke har hat så godt forhold til  jul vill få det. Selv om vi ofte er stressa i jula for kjøpe de perfekte julegavene, gjøre i stand julemat, planlegge, vaske huset også videre. Det er kanskje noen som ser julen på denne måten, men  det er vell ikke bare derfor vi feirer jul. Jeg tror vi heller burde legge mer vekt på og glede andre. Tenk hvor høy statistikken er for selvmord i jula. Hvis vi hadde stoppet opp og sett oss litt rundt kunne det hende vi kunne berge et liv. Også håper jeg på å få jule følelse for jeg har alltid hvert et julemenneske. I dette innlegge vill jeg vise at man ikke trenger å ta opp lån for å kjøpe julegaver. Noe som kanskje ikke er av så stor verdi i pris, men i kjærlighet scorer  den høyt. Noen har brukt tid på deg. Julen er til for glede husk det...

 
Så tenner vi et lys i kveld
vi tenner det for glede,
det står og skinner for seg selv
og oss som er til stede
så tenner vi et lys i kveld,
vi tenner det for glede.
 
 
Julegave/julepynt:

Det du trenger er...

 glitter lim,
saks, ark, blyant, viskelær, lim stift og et lys. Først tegner du en figur, det er lurt å ikke gjøre den altfor avansert og klipper ut denne.


Når du har gjort dette legger du papirbiten på et lys og tegner rundt slik at får noen svake linjer som viser hvor du skal lime.

Der etter tar du på lim etter linjene du tegnet, så kan du la det tørke og etter hvert en farge til.

Det er kanskje lurt å ta sukker på først, da kan det hende at limet sitter bedre tror jeg.


Til slutt så har du et hjemmelaget kunstverk. Dette tar ikke lang tid, bare at det må tørke  en stund :o også er det så pass enkelt at de fleste kan klare detter her. ;)


God første desember! <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar