onsdag 18. desember 2013

Drops

I dag gjorde vi noe morsomt i biologitimen. Vi lagde nemlig drops. Jeg har aldri gjort dette før, så det var utrolig gøy. Det er ikke hver dag man lager godteri på skolen. Du kan bare gjette hva som var ingrediensene! Det var vann, sukker, druesukker, fargestoff og smak, det er dette drops består av. Det viste du sikker fra før, eller? Jeg la dropsene i forskjellige bunker når jeg kom hjem. Dette passer perfekt til julegaver. Du kan bruke det som pynt utenfor pakken, eller gjemme dem godt inni en gave.





Til slutt pakket jeg dem inn i cellofan og/eller en serviett. På noen tok jeg også et rødt bånd rundt, men du kan pynte det akkurat som du vill hvis du har tenkt å lage noe sånt noe.

 
I kveld har vi tenkt å kjøpe juletre :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar