fredag 13. desember 2013

En god morgen

Hei, i går hadde jeg fri fra skolen og våknet opp til en fantastisk morgen. Jeg klarte ikke å finne brødkniven så da ble det ikke noe brød på meg, jeg hadde heller ikke lyst på frokostblanding. Hva skulle jeg spise til frokost? Et sekund etter fikk jeg en ide, jule frokost. Jeg husket hva jeg alltid pleide å spise forrige vinter. Jeg er ganske heldig som liker nesten all mat. I dag skal jeg dele med dere denne herlige frokosten. Den er faktisk også kjempe sunn, masse jern og c vitaminer, tror jeg ;).


Oppskrift (1 porsjon):

2dl havregryn

Vann eller melk

1 mandarin

Rosiner

Kanel

Det du gjør er at du velger om du vill varme den opp i mikrobølgeovnen  eller i en gryte. Så tar du havregryn oppi en bolle og blander det med enten vann eller melk så mye at det blir den konsistensen du ønsker.  Så setter du bollen i mikrobølgeovnen eller i en gryte Det er viktig at du rører inne mellom. Den er ferdig etter cirka tre minutter, etter du ser at den har begynt å koke litt og at det kommer bobler. Mens dette koker, kan  du skrelle og skjære opp noen mandarinbiter som du legger oppå. Så strør du på kanel og rosiner. Også er det veldig godt  med et glass melk ved siden av. ;)


I går var jeg på julegavehandel og plutselig så jeg noen svaner i det fjerne. (he he) Det bare måtte jeg ta bilder av. Det er utrolig hvor mye man skal fikse til jul. Jul kan gjøre deg  nesten helt gal, men så er det jo for en god sak.

Fredag, snart helg <3 <3 <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar