mandag 30. desember 2013

Svensk jul

Den 27.desember reise familien min og jeg til farmor som både bor og kommer fra Sverige. Faren min er svensk så det betyr at jeg er 50/50 svensk og norsk. Det er alltid hyggelig å komme til farmor, man får skikkelig julestemning og det er der gamle minner vekkes opp. Vi fikk også treffe tanta vår og en kusine som spiste sammen med oss en dag. Vi rakk selvfølgelig også romjulssalget. Vi hadde til og med fått penger til julegave av farmor. Dere får her se hva en svensk jul kan innebære:


Dette ønsker jeg å beskrive som hjemmekoselig og herlig <3


Dette er altså det svenske flagget ;)



Farmor har alltid hvert veldig flink til å lage mat. Du bare må nyter hver eneste bit du tar. :) I tillegg er det vanlig å drikke julmust til maten når det er jul i Sverige. Det er nesten det samme som å drikke julebrus her i Norge. For pappa blir det nesten ikke jul uten julmust eller julskinka.




Ååååå disse her er bare helt perfekte. Farmors aller beste bullar med safran. De smaker helt himmelsk og da tuller jeg ikke.

 
Dette er noe som garantert hører til Sverige og bilturen hjem til Norge igjen. :D
 
Jeg fortalte jo også at det ble romjuls-shopping på et kjøpesenter som heter Kupolen. Her får dere se helgens fangst. Du kan bare gjette hva alt dette kostet til sammen...?
 
 En fin og veldig varm genser.

 Kalenderjulekort, det blir sikkert jul neste år også.....:)

 Sko <3

 Promarker i andre farger enn det jeg har fra før. :)

 
Lip gloss fra Isadora i tre forskjellige vakre farger.
 
Juleferien går så fort, snart er det nyttårsaften <3
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar