mandag 23. desember 2013

Ringepigge

Hver jul de siste årene har jeg pleid å lage noen ekstra julegaver, ikke noe store greier. Det hender jo at det er noen småting igjen som du ikke aner hvem du skal gi til. Denne gangen tok jeg med lillebroren min som elsker å ringe pigge med ut. I dag skulle han få lov til å gjøre dette på en litt annerledes måte.

Sånn her foregikk det: Det var mørkt ute og ingen kunne se oss. Oskar hadde ikke tatt på seg jakke en gang fordi vi skulle bare være ute litt. Vi hadde på forhånd bestemt oss for hvilke hus vi skulle ringepigge. Vi valgte bland annet dem som pleide og bli mest sure når Oskar ringepigga sammen med venene sine. Også gikk vi til et eldre par som hadde pyntet veldig vakkert til jul. Vi kjente ingen av dem fra før. Oskar fikk æren av å ringe på for så å stikke, eller løpe bort til meg i vill fart. Det var gøy å se reaksjonene til dem vi besøkte, de virket så overasket. Den første personen kunne vi ikke se for da hadde vi blitt sett selv. Vi hørte i alle fall bak buskene der vi sto, en stemme som så: "er det julenissen på besøk?", eller noe sånt no.

Her er gaven vi gav med vennlig hilsen julenissen ;)






 I dag har vi også pyntet juletreet og stilt ut julepynten rundt om kring i huset. Takke være mamma er huset helt rent og ryddig: Vi burde kanskje gi en ekstra takk til mødrene våre som alltid steller i stand så fint. Det ar nesten sånn at jeg gruer meg litt til å bli voksen for det er veldig mye man skal gjøre til jul, i alle fall hvis man er mamma. Likevel tror jeg det kommer til å bli en fantastisk god jul da også ;)







Hvis jeg har hvert snill i år så kan det hende at det ligger noe oppi her i morgen. Da er det bare å vente i spenning. Jeg føler jeg blir litt barnslig når jeg skriver dette her, men det synes jeg for min del bare er hyggelig. Det er jo ikke hver gang man kan det, det gjør vell ikke noe å vise litt følelser en gang i blant? :) Håper ingen av dere sitter alene i jula :o, i alle fall så tenker jeg  på dere ;),  helt sant.

                                  Ha en fantastisk strålende jul alle sammen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar